Saturday, August 8, 2009

O2..


Betapa pentingnya oksigen kepada badan yang sihat? Ramai pakar menyimpulkan bahawa kekurangan oksigen dalam sel dan tisu manusia adalah penyebab utama kepada banyak (dan mungkin semua) jenis masalah kesihatan dan penyakit, dan terapi oksigen tambahan (termasuk CELLFOOD) boleh membawa kebaikan fisiologi yang menakjubkan. Ada banyak jenis terapi oksigen berkesan yang boleh didapati sekarang. Apa itu terapi oksigen? Terapi oksigen adalah mana-mana proses tambahan yang dapat meningkatkan kebolehdapatan kandungan oksigen terlarut di dalam badan secara selamat. Terapi juga boleh termasuk proses yang meningkatkan keupayaan badan menggunakan atau menggalakkan penyerapan oksigan. Kebanyakan rawatan adalah mahal dan perlu diambil atau dijalankan di bawah pengawasan ahli profesional perubatan yang berlesen.


Berikut adalah satu penjelasan ringkas tentang beberapa terapi oksigen yang diperakuti.


Oksigen yang dibotolkan

biasanya diberikan sebagai terapi penarikan nafas bagi masalah pernafasan yang serius.

Terapi Ozon (O3)

biasanya diinfusikan ke dalam rektum atau secara intravena, ia digunakan terutamanya untuk meningkatkan pengoksigenan darah, peredaran darah, imuniti dan untuk membunuh bakteria, virus dan fungus. Molekul oksigen ozon adalah sangat tidak stabil dan boleh menjadi toksik jika tidak diambil dengan sempurna

Terapi Hidrogen Peroksida (H2O2)

hidrogen peroksida dimasukkan ke dalam aliran darah untuk menentang bakteria, virus, yis, fungus dan patogen penyerang yang lain. Pengingesan H2O2 adalah amat controversial kerana ia boleh menyebabkan tindak balas yang buruk dalam saluran penghadaman: hidrogen yang berlebihan menyebabkan ketidakseimbangan pH dan mungkin juga menghasilkan radikal bebas yang berbahaya. Terapi H2O2 hanya patut digunakan di bawah pengawasan ketat seorang ahli profesional kesihatan berlesen.

CELLFOOD

satu-satunya rawatan terapi oksigen yang selamat diambil sendiri dan tidak memerlukan preskripsi perubatan. Ia membekalkan kebolehdapatan oksigen pada tahap sel. Teknologi canggih ini adalah jawapan kepada kekurangan oksigen.


TANDA-TANDA KEKURANGAN OKSIGEN


Tanda-tanda awal kekurangan oksigen termasuk kelemahan keseluruhan, kelesuan, masalah peredaran darah, masalah penghadaman, kesakitan otot, pening, kemurungan, hilang ingatan, tidak rasional, lekas marah, perut berasid dan masalah pernafasan. Apabila sistem imun mengalami kekurangan oksigen, badan akan menjadi lebih terdedah kepada jangkitan bakteria, virus dan parasit, serta demam selesema. Kekurangan oksigen boleh juga membawa penyakit yang membawa maut seperti kanser. Kanser dan kebanyakan jangkitan atau penyakit tidak boleh hidup di dalam persekitaran yang kaya dengan oksigen.

Menurut Dr. Otto Warburg, pemenang Hadiah Nobel sebanyak 2 kali, “Penyebab utama kanser adalah penggantian pernafasan biasa sel badan dengan pernafasan sel secara anearobik (kekurangan oksigen). Apabila para saintis menganalisis kandungan oksigen dalam gelombang udara yang terperangkap di dalam gerudi kerak ais di Antartika, mereka dapati bahawa pada suatu masa dahulu, atmosfera Bumi mengandungi antara 38%-44% oksigen. Dengan peredaran zaman, peningkatan pencemaran, peningkatan toksin, pemusnahan hutan hujan dan pengurangan penghasil oksigen lain telah mengurangkan tahap oksigen di atmosfera zaman moden ini dari lebih 38% hingga ke kurang daripada 20%. Oleh sebab badan kita bukan dibentuk bagi penggunaan oksigen bertahap rendah, toksin yang berbahaya akan berkumpul dalam sel, tisu, organ dan aliran darah kita. Bagi tujuan perbandingan, tahap oksigen pada 6% boleh menyebabkan asfiksiasi dan kematian. Kita boleh hidup beberapa minggu tanpa makanan, beberapa hari tanpa air, tetapi jika anda berhenti bernafas dari saat anda mula melayari laman web ini, pasti anda tidak lagi dapat membaca petikan ini sekarang!..lols

0 comments:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Bridal Gowns. Powered by Blogger